"Αdagio": Mουσικές για τις ημέρες του Πάσχα στο Μέγαρο Μουσικής Ημερομηνία:
23/3/2022, 10:04 - Εμφανίσεις: 106
Ένας αγαπημένος θεσμός του Μεγάρου με διαφορετικές μουσικές προτάσεις για τις κατανυκτικές βραδιές της Μεγάλης Εβδομάδας, ο οποίος αγκαλιάστηκε από το κοινό.
Φέτος, το Adagio γίνεται αφορμή για να αναζητηθούν, μέσα από τρεις εκδηλώσεις στις 17, 19 και 20 Απριλίου, κοινά μονοπάτια ανάμεσα στην ανθρώπινη οδύνη και στο Θείο Δράμα, στη λαϊκή παράδοση της Ανατολής και στη δυτική εργογραφία, στη μουσική του χθες και του σήμερα, ανάμεσα στους κλασικούς μουσουργούς και τους σύγχρονους δημιουργούς που υμνούν τα Πάθη του Θεανθρώπου, με το βλέμμα πάντα στραμμένο στο φως της Ανάστασης.
Το Μοιρολόι της Παναγιάς O ανθρώπινος πόνος στο Θείο Δράμα Κυριακή των Βαΐων 17 Απριλίου | 8:30 μ.μ.
Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος Mαρία Φαραντούρη | ειδική συμμετοχή Με αφορμή το Μοιρολόι ή Καταλόι της Παναγιάς, ένα μακροσκελές μεσαιωνικό στιχούργημα λόγιας προέλευσης, ευρύτατα διαδομένο στον ελλαδικό χώρο, που έχει επηρεαστεί από τις ευαγγελικές περικοπές και τη βυζαντινή υμνογραφία και τραγουδιέται από γυναίκες γύρω από τον «τάφο» του Χριστού, ο δεξιοτέχνης της πολίτικης λύρας Σωκράτης Συνόπουλος συναντά στην Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος τη Μαρία Φαραντούρη (ειδική συμμετοχή), αλλά και καταξιωμένους έλληνες μουσικούς, οι οποίοι επιχειρούν για πρώτη φορά να αποδώσουν όλο το κείμενο του Μοιρολογιού.
Στη συναυλία τους θα συνδυάσουν τις περισσότερες από τις γνωστές παραλλαγές του σε ενιαία αφηγηματική ροή.
Η μουσική ατμόσφαιρα της βραδιάς θα είναι ξεχωριστή και οικουμενική, καθώς το ηχόχρωμα της τρομπέτας, που παραπέμπει στην αρχαία ή βυζαντινή σάλπιγγα αλλά και στις μπάντες της Μεγάλης Παρασκευής, συνυπάρχει με τον ήχο παραδοσιακών κρουστών από ολόκληρο τον κόσμο, αλλά και με τη «φωνή» του βιολοντσέλου και της λύρας.
Τραγουδά η Κατερίνα Παπαδοπούλου.
Λαμβάνουν μέρος η Χορωδία Δόμνα Σαμίου και οι μουσικοί: Ανδρέας Πολυζωγόπουλος (τρομπέτα), Σοφία Ευκλείδου (βιολοντσέλο) και Μανούσος Κλαπάκης (κρουστά).
Το μουσικό μέρος πλαισιώνεται οπτικά από φωτογραφικό υλικό των Κωνσταντίνου και Πέτρου Σοφικίτη.